Bilgilendirme
E-İmza Kurulumu Bilgilendirmesi

Elektronik İmza (e-imza) nedir?

Dijital imza, elektronik dokümanları (Eposta, E Recete ,Ms Excel dosyası, Ms Word dosyası gibi) imzalamak için kullanılan ve bu elektronik dokümanı alan kişinin de, gönderen kişinin kim olduğuna emin olmasını ve güvenmesini sağlayan bir elektronik koddur.
Dijital imza güvenilirliği şifrelenmiş olmasından kaynaklanır. Bu sistem şifrelenmiş verileri gönderen bilgisayar ile bu şifrelemeyi çözebilen    alıcı bilgisayar arasında çalışır. Gönderenin şifreleme işlemi ile alıcının doğrulama işlemi verinin güvenli bir kaynaktan geldiğini gösterir.    Bu iki taraflı işlem dijital imzayı tamamlar.

Yasal Dayanak;

Dijital imza diğer adıyla elektronik imza ülkemizde 23.01.2004    yılında Resmi Gazetede yayınlanmış ve 23.07.2004’te yürürlüğe girmiş  5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ile de tanımlanmıştır.

Elektronik İmza Başvurusu Nasıl Yapılır?

1. ADIM

https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go

Adresinden portala giriş yapılır.

Yukarıda yer alan ekrandaki bilgilere aşağıdaki bilgileri girilir.

Resimdeki Yazıyı Giriniz: Üstteki resimdeki yazılar girilir.

Kimlik No: Başvuru yapacak olan Başvuru Sahibinin T.C. Kimlik numarası girilir.

Ad, Soyad, Doğum Yeri, Doğum Tarihi: Başvuru yapacak olan kişinin bilgileri girilir.

Not : T.C. Kimlik numarası, Ad, Soyad, Doğum Yeri ve Doğum Tarihi bilgilerinin mutlaka Merkezi Nüfus İdaresi

Sisteminde yer alan bilgileri ile aynı olması gerekmektedir.

2. ADIM

BAŞVURU FORMUNUN DOLDURULMASI

3. ADIM

SMS ONAY KODUNUN GİRİLMESİ

4. ADIM

SMS DOĞRULAMA KODUNUN GİRİLMESİ

5. ADIM

BAŞVURU FORMUNUN BELİRLENMESİ

6. ADIM

AÇILAN FORM İMZALANARAK REKTÖRLÜK GENEL SEKRETERLİĞİ'NE İLETİLMEK ÜZERE MERKEZ MÜDÜRLÜK PERSONEL BİRİMİNE TESLİM EDİLİR.

NOT: BAŞVURU FORMUNUZ REKTÖRLÜK GENEL SEKRETELİK VASITASIYLA TUBİTAK KAMU SERTİFİKASYON MERKEZİNE GÖNDERİLECEKTİR. ÇİPLİ KART OKUYUCUNUZ,BAŞVURU FORMUNUZDA BELİRTTİĞİNİZ ADRESİNİZE EN GEÇ 1 AYDA KARGOLANACAKTIR.

E – İMZA ALINDIKTAN SONRA NE YAPMALIYIM?

Kamu Sertifikasyon Merkezi'nden almış olduğunuz sertifikanızı kullanabilmeniz için gerekli adımları aşağıdaki sıra ile gerçekleştiriniz.

1.ADIM

Kurye tarafından tarafınıza elden teslim edilen AKİS Akıllı Kartta yer alan Nitelikli Elektronik Sertifikanın yüklü olduğu çipli parça aşağıdaki gibi hasar verilmeden işaretli yerlerinden kırılarak çıkarılır. Eğer kenarlarında çapak kaldıysa uygun bir alet ile zarar vermeden temizlenir. Çıkarılan NES yüklü çipli parça, MİLKO tipi kart okuyucuya aşağıda görüldüğü şekilde ve ok yönünde itilip yerleştirilir.

Resim-1

Öncelikle bilgisayarınızın hangi İşletim sistemi ve bit sistemini (64bit-32bit) kullandığına bakınız. Bunun için;

2.1-Bilgisayarınızın masaüstünde bulunan “bilgisayarım” simgesine sağ tıklayıp özellikler bölümünden işletim sistemi ve bit sistemini öğreniniz(Resim2.1 ve Resim 2.2).

Resim 2.1

Resim 2.2

    1. Daha sonra http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ adresinden işletim sisteminize uygun sürücüler indirilir ve kurulur (Resim 2.3).

  1. Resim-2.3

  2. Karşınıza Resim 2.4 deki ekran gelecektir. Buradan Resim 2.4’de de gösterildiği gibi seçim yapılması gerekmektedir.

  1. Resim 2.4

  2. Resim 2.5 de sırayla sürücülerin kurulması gerekmektedir. Kurulumun nasıl yapılacağına ilişkin yardım dosyaları da hemen altında yer almaktadır.

http://www.kamusm.gov.tr adresinde Online İşlemler altında bulunan “Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri” linkine tıklanır(Resim 3).

4.ADIM

Resim-3

Açılan sayfada “Şifreli Giriş” yapılır. Daha önce Kamu SM' den alınmış ve geçerli olan bir sertifikayla giriş işlemi “E-imzalı Giriş” butonuna tıklanarak da yapılabilir.

Resim-4

Kimlik No, Resimdeki Yazı ve Güvenlik Sözcüğü alanları doldurulup Giriş butonuna basılır (Resim 5). Cep telefonunuza gönderilen SMS Onay Kodu girilir.

6.ADIM

Resim-5

Elektronik sertifikanız ile yapacağınız işlemler için gerekli olan PIN bilgisi, Resim 6 da yer alan PIN/PUK Bilgisi butonuna tıklanarak listelenebilir.

    1. Resim-6

      PIN bilgisinin kullanılması ve saklanması ile ilgili uyarıların tamamı DİKKATLE okunmalıdır:

      1. PIN bilgisinin güvenli olarak muhafaza edilmesi kart sahibinin sorumluluğundadır. Ayrıca, sertifika sahibi tarafından silininceye kadar Kamu SM'de şifreli olarak tutulur.
      2. "Parolalarımı Kaydet" butonuna basılarak oluşturulan PIN bilgisinin yer aldığı PDF dosyasının, güvenli biryerde saklanması, ayrıca PIN bilgisinin yazıcıdan baskısı alınarak basılı kopyasının da saklanması önerilir.
      3. PIN bilgisi, doğru olarak kayıt edildiğinden ve baskısının alındığına emin olunduktan sonra, "Parolalarımı Sil" butonuna basılarak, PIN bilgisinin Kamu SM sisteminden silinmesi önerilir ("Parolalarımı Sil" butonuna basıldığında, PIN bilgisi, Kamu SM sisteminden, bir daha görülemeyecek şekilde tamamen silinir).
      4. PIN'in 3 (üç) kere hatalı girilmesi durumuna Kilit Çözme seçeneğine tıklanarak PIN yenilenir.
      5. 01.01.2011 tarihinden itibaren üretilen kartların PUK yönetimi Kamu SM tarafından yapılmaktadır. PUK bilgisi, Kamu SM tarafından da hiçbir şekilde görüntülenemez. Yetkisiz veya hatalı olarak yapılan 3 (üç) PUK giriş denemesi ile kart kullanım dışı kalır ve bir daha kullanılamaz. Bu durumda kart ücret karşılığında yenilenir. PUK bilgisi ile ilgili hiçbir işlem yapılmamalıdır.

Bilgilendirme

  • "Askıdan İndir" sertifikanın, sertifika sahibi tarafından askıya alındığı durumlarda, sertifikayı tekrar kullanıma açmak için kullanılır.
  • "Sertifikamı İptal Et" ile listelenen sertifikalardan her biri, bir daha kullanılamayacak şekilde iptal edilebilir.İptal edilen sertifika(lar) ücret karşılığı yenilenir.
  • "Bilgi Güncelle" seçeneği ile listelenen kişisel bilgiler güncellenebilir.
  • "Sertifika Listele" seçeneği ile sertifikalar listelenir. Listelenen sertifikaların seri numarasına tıklayarak, sertifikaya ait detaylar incelenebilir.
  • "PIN / PUK Bilgisi" seçeneği ile PIN / PUK bilgileri görüntülenebilir, kaydedilebilir ya da silinebilir.
  • "Kilit Çözme" kilitlenen kartın kilidini çözmek ve yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır. "Kilit Çözme" kilitlenen kartın kilidini çözmek ve yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır.
  • "Çıkış" seçeneği, sistemden çıkış yapmak için kullanılır.

Kaynak: http://www.kamusm.gov.tr/islemler/sertifikami_aldim_ne_yapmaliyim/

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı - Her Hakkı Saklıdır
IPv6 Etkin